در اوائل کار مجله فیلم نگار، در فاصله سال های 1383 تا 1385، بخصوص در مدّتی که دوستم جابر قاسمعلی مسئولیت صفحات نقد فیلمنامه آن مجله را به عهده داشت، من هم مرتب درباره فیلمنامه های فیلم های آن سال ها می نوشتم. در اواخر این دوره به نوعی نقد تخصصی یکی از اجزای فیلمنامه رسیده بودیم و من نقدهایی بر شخصیت پردازی و دیالوگ نویسی برخی از فیلم ها نوشتم که تجربه های خوبی بودند. مجموعه نوشته های این دوره، جز یکی دو نوشته که فایل شان را پیدا نکردم، در اینجا آمده است. شاید به کار علاقه مندان به فیلمنامه نویسی و تحلیل فیلمنامه بخورد. برخی از نوشته ها مانند نقدهایی که بر فیلمنامه های مهمان مامان (داریوش مهرجویی)، خانه ای روی آب (بهمن فرمان آرا) و نفس عمیق نوشته ام نقد و تحلیل خود فیلم ها هم هستند (البته منهای سبک دیداری آنها).
طرح كلّي و گسترش
كاغذ بيخط
زندان زنان
آوازهاي سرزمين مادريام
بماني
دنيا
از كنار هم ميگذريم
فرش باد
بوتيك
مهمان مامان
شخصيتپردازي
خانهاي روي آب / شخصيتها
خانهاي روي آب / زنان فيلم و شخصيت مرد (ماهنامه زنان)
اين زن حرف نميزند / شخصيتها
نفس عميق / شخصيتها
گفتوگونويسي
جنايت / گفتوگوها
مارمولك / گفتوگوها
طرح كلّي و گسترش
كاغذ بيخط
زندان زنان
آوازهاي سرزمين مادريام
بماني
دنيا
از كنار هم ميگذريم
فرش باد
بوتيك
مهمان مامان
شخصيتپردازي
خانهاي روي آب / شخصيتها
خانهاي روي آب / زنان فيلم و شخصيت مرد (ماهنامه زنان)
اين زن حرف نميزند / شخصيتها
نفس عميق / شخصيتها
گفتوگونويسي
جنايت / گفتوگوها
مارمولك / گفتوگوها
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر